Box Communications | Think outside the Box #9 – Plåga inte media med irrelevanta pressmeddelanden
En integrerad PR och kommunikationsbyrå baserad i Stockholm som hjälper kunder, allt från stora börsnoterade företag till startups och organisationer, med alla typer av kommunikationsbehov.
strategisk kommunikation, digital kommunikation, sociala medier, corporate communications, investor relations, medierelationer, think outside the box, PR-byrå, PR-konsulter, IR, PR, budskap, budskapsplattformar, integrerad kommunkation
2539
post-template-default,single,single-post,postid-2539,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Think outside the Box #9 – Plåga inte media med irrelevanta pressmeddelanden

Think outside the Box #9 – Plåga inte media med irrelevanta pressmeddelanden

Ett pressmeddelande är precis vad det säger att det är: ett meddelande till pressen. Det ska bara användas när du har något intressant att säga till media. Om du har information som du vill få ut till dina kunder eller andra personer i ditt nätverk så får du kalla det något annat, till exempel nyhetsbrev, produktnyheter eller kundinformation.

Se till att den som prenumererar på information från dig via till exempel webben kan välja vilken typ av nyheter de vill ha: pressmeddelanden, finansiell information, nyhetsbrev, produktnyheter. Alla målgrupper blir mer nöjda om de får den information som är relevant för dem.

Om ni fortfarande känner att ni vill ha fler distributionskanaler för att sprida information finns det numera en rad sociala medie-kanaler man kan närvara i. Innan man ger sig in i dessa bör man dock analysera vad man vill ha ut av det, vilka resurser man kan tänka sig investera för att slutligen bestämma sig för en eller flera kanaler.

Här har vi samlat 33 kommunikationsråd.

boxes

 

 

Relaterade texter

No Comments

Post a Comment

*