5 maj Think INSIDE the Box #9 – Orka upprepa dig, orka upprepa dig…

5 maj Think INSIDE the Box #9 – Orka upprepa dig, orka upprepa dig…

Vi möter många gånger bolag och organisationer som många gånger har fastnat i ”trötthetsfällan” när det gäller de egna budskapen. De tycker att de har nött och nött samma budskap och har själva blivit trötta på dem. Men det tar tid att bygga perception. Vi brukar säga till dem, att när de själva tröttnat på sina budskap, då – kanske – har målgrupperna börja höra vad de säger. Så ha tålamod och orka upprepa dig.

boxes

Samma sak gäller detaljinformation. Ibland tar bolag och organisationer för givet att målgrupperna, till exempel investerare, har järnkoll på dem. Så är det inte. Ofta har de placeringar i många bolag och har inte detaljkoll på allt. Upprepa därför gärna information och fakta som du berättat om tidigare. Lägg sådan information längst ner i pressmeddelandet och börja med själva nyheten. Använd gärna mellanrubriker så kan läsarna snabbt orientera sig i texten om den är längre än en sida.

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.