Box Communications | Kanalstrategi
En integrerad PR och kommunikationsbyrå baserad i Stockholm som hjälper kunder, allt från stora börsnoterade företag till startups och organisationer, med alla typer av kommunikationsbehov.
strategisk kommunikation, digital kommunikation, sociala medier, corporate communications, investor relations, medierelationer, think outside the box, PR-byrå, PR-konsulter, IR, PR, budskap, budskapsplattformar, integrerad kommunkation, Kina Desk, Kina PR, Kinesiska marknaden, China, China Desk, Chinese market
3530
page-template-default,page,page-id-3530,page-child,parent-pageid-3524,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Kanalstrategi

Antalet digitala avtryck och dess påverkan på verksamheters alla intressenter ökar ständigt. Samtidigt är det få organisationer som har resurser, eller behov, av att skapa fullödig närvaro i alla kanaler. Därför är det viktigt att ha en dynamisk kanalstrategi för att optimera ROI. Utgångspunkten måste alltid vara vad och till vem, där mottagaren av budskapen är den viktigaste komponenten.

Man kan lägga upp strategiarbetet enligt följande:

1)      Identifiera målgruppen, deras behov och beteenden

2)      Sätt strategiska mål med utgångspunkt i målgruppernas struktur

3)     Identifiera intern kapacitet

4)      Val av kanaler och plattformar

5)     Publiceringsplan

6)     Implementering

7)     Utvärdering

Gapet mellan de digitala strategier många företag och organisationer sjösätter och utfall beror ofta på att man inte till fullo analyserat målgruppernas behov och beteenden, det vill säga man försöker navigera utan varken karta eller kompass (eller GPS för den delen).

binary-640