Box Communications | Think INSIDE the Box #15 – IR-planen, den årliga kompassen
En integrerad PR och kommunikationsbyrå baserad i Stockholm som hjälper kunder, allt från stora börsnoterade företag till startups och organisationer, med alla typer av kommunikationsbehov.
strategisk kommunikation, digital kommunikation, sociala medier, corporate communications, investor relations, medierelationer, think outside the box, PR-byrå, PR-konsulter, IR, PR, budskap, budskapsplattformar, integrerad kommunkation
2983
post-template-default,single,single-post,postid-2983,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Think INSIDE the Box #15 – IR-planen, den årliga kompassen

Think INSIDE the Box #15 – IR-planen, den årliga kompassen

Första steget till en IR-strategi är att sätta tydliga kort- och långsiktiga mål för vad ni vill uppnå. Målen kan till exempel vara att öka det utländska ägandet, få fler värde­investerare eller öka analysbevakningen av aktien. Utifrån målen utformar ni sedan strategin för att uppnå dessa mål.

Strategin ligger till grund för er IR-plan – en aktivitetsplan för året som bland annat kan innehålla vilka investerare ni ska träffa, vilka investmentbanker eller fristående aktörer ni ska åka på roadshows med, vilka invest­mentbanker ni ska bearbeta för att de ska ta upp analysbevakningen av ert bolag, vilka konferenser ni ska delta i och så vidare. Med en IR-plan kan ni utvärdera hur effektivt ni driver ert IR-arbete och om ni använder era IR-resurser på ett optimalt sätt.

Utan en IR-plan och IR-strategi är det svårt att driva ett framgångsrikt IR-arbete och det går inte heller på ett bra sätt följa upp/mäta hur bra arbetet genomförts. Se till att avsätta tid för strategin och planen. Det möjliggör ett bra och effektivt  IR-arbete.

boxes

 

Relaterade texter

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.