Box Communications | Think INSIDE the Box #3 – Kommentera konkurrenterna
En integrerad PR och kommunikationsbyrå baserad i Stockholm som hjälper kunder, allt från stora börsnoterade företag till startups och organisationer, med alla typer av kommunikationsbehov.
strategisk kommunikation, digital kommunikation, sociala medier, corporate communications, investor relations, medierelationer, think outside the box, PR-byrå, PR-konsulter, IR, PR, budskap, budskapsplattformar, integrerad kommunkation, Kina Desk, Kina PR, Kinesiska marknaden, China, China Desk, Chinese market
2893
post-template-default,single,single-post,postid-2893,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Think INSIDE the Box #3 – Kommentera konkurrenterna

Think INSIDE the Box #3 – Kommentera konkurrenterna

Den som kan sin bransch och inte bara sin egen affärsmodell skapar förtroende hos investerare och analytiker. Se därför till att du är påläst om vad som händer i din bransch. Om du kan beskriva och kanske t o m utbilda en investerare om branschen, konkurrenter, leverantör, branschens hot och möjligheter vinner du många förtroendepoäng hos investerare.

 boxes

Det här kräver dock många gånger lite träning därför att du måste vara objektiv i dina kommentarer. Du vinner inga pluspoäng på att misskreditera en konkurrent eller att ”glömma” att berätta om ditt eget bolags svagheter och utmaningar. Håll dig objektiv i dina kommentarer och ge så ärliga svar som möjligt. Och så träna förstås på att föra sådana samtal.

 

 

 

Relaterade texter

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.