Box Communications | Think outside the Box #19 – En bild ger mer än 1000 delningar
En integrerad PR och kommunikationsbyrå baserad i Stockholm som hjälper kunder, allt från stora börsnoterade företag till startups och organisationer, med alla typer av kommunikationsbehov.
strategisk kommunikation, digital kommunikation, sociala medier, corporate communications, investor relations, medierelationer, think outside the box, PR-byrå, PR-konsulter, IR, PR, budskap, budskapsplattformar, integrerad kommunkation
2680
post-template-default,single,single-post,postid-2680,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Think outside the Box #19 – En bild ger mer än 1000 delningar

Think outside the Box #19 – En bild ger mer än 1000 delningar

En bild säger mer än… och så vidare. Det vet vi alla. Trots det glömmer vi ofta bort det när vi till exempel vill stärka ett varumärke, jobba med budskap, bygga en kultur internt. Eller när vi ska presentera oss inför kunder, investerare, media, leverantörer eller andra intressenter.

När det kommer till pressmeddelanden så ska du alltid ha med en bild. Det ökar chansen att media plockar in ditt pressmeddelande. Publiceras din nyhet med en bild, så kommer också fler att läsa artikeln. Kom ihåg att bilden måste var högupplöst så att den är publicerbar. Om nyheten publiceras digitalt med bild ökar även det sannolikheten för att fler kommer att dela denna i de sociala nätverken och på så sätt öka spridningen.

Genom att namnge och tagga bilder med relevanta ord ökar också sökmotoroptimeringen, det vill säga att sannolikheten att fler kommer hitta era uppdateringar och nyheter genom olika sökmotorer ökar.

I dagens medielandskap så är det bra att en bild kan säga mer än tusen ord, men ännu bättre om den kan ge mer än tusen delningar.

Här har vi samlat 33 kommunikationsråd.

 boxes

Relaterade texter

No Comments

Post a Comment

*