Box Communications | Think outside the Box #2 – Statistik
En integrerad PR och kommunikationsbyrå baserad i Stockholm som hjälper kunder, allt från stora börsnoterade företag till startups och organisationer, med alla typer av kommunikationsbehov.
strategisk kommunikation, digital kommunikation, sociala medier, corporate communications, investor relations, medierelationer, think outside the box, PR-byrå, PR-konsulter, IR, PR, budskap, budskapsplattformar, integrerad kommunkation
2481
post-template-default,single,single-post,postid-2481,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Think outside the Box #2 – Statistik

Think outside the Box #2 – Statistik

Statistik och siffror är alltid bra att använda i kommunikation. Speciellt om du vill nå ut i media.

Siffror är nämligen bra för att åskådliggöra och förtydliga resonemang. Och så klart för att skapa trovärdighet. Men använd statistik och siffror sparsmakat. För mycket siffror har boxesmotsatt effekt, det vill säga ditt huvudbudskap riskerar att försvinna.

Siffrorna ska förstås också vara korrekta så lägg ner ordentligt jobb på att verifiera och stämma av dem.

Undersökningar är ofta populära bland media så vid rätt tillfälle kan det vara en idé att låta någon göra en undersökning som du kan använda i din kommunikation.

Här har vi samlat 33 kommunikationsråd.

 

 

 

 

Relaterade texter

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.