Box Communications | Think outside the Box #27 – Säg som det är
En integrerad PR och kommunikationsbyrå baserad i Stockholm som hjälper kunder, allt från stora börsnoterade företag till startups och organisationer, med alla typer av kommunikationsbehov.
strategisk kommunikation, digital kommunikation, sociala medier, corporate communications, investor relations, medierelationer, think outside the box, PR-byrå, PR-konsulter, IR, PR, budskap, budskapsplattformar, integrerad kommunkation, Kina Desk, Kina PR, Kinesiska marknaden, China, China Desk, Chinese market
2769
post-template-default,single,single-post,postid-2769,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Think outside the Box #27 – Säg som det är

Think outside the Box #27 – Säg som det är

Krångla inte till det. Oftast är det bästa att säga precis som det är, utan att försöka linda in det eller formulera det i ”managementtermer”. Om du skriver ett pressmeddelande, så kan du vara säker på att media ändå kommer att skriva om det du lagt ner så mycket tid på att formulera. Och media skriver alltid rakt på sak, som det är. Du upplevs också som tydligare och mer transparent om du uttrycker dig på ett rakt och enkelt sätt.

Ibland kan det dock vara lättare sagt än gjort att skriva i förenklade termer. Man är helt enkelt för hemmablind. Lösningen på detta är att låta någon som har ett utifrånperspektiv ge input på texterna innan de skickas ut.

boxes

Kom ihåg att det alltid är mottagaren som har tolkningsföreträde. Om mottagaren inte riktigt förstår det du skriver går inte dina budskap fram. Om det är media du riktar dig till är risken stor att ditt pressmeddelande hamnar i det runda arkivet eller skrivs om så att det du egentligen menade försvinner i deras tolkning.

Här har vi samlat 33 kommunikationsråd.

 

 

Relaterade texter

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.