Box Communications | Think outside the Box #29 – Storytelling
En integrerad PR och kommunikationsbyrå baserad i Stockholm som hjälper kunder, allt från stora börsnoterade företag till startups och organisationer, med alla typer av kommunikationsbehov.
strategisk kommunikation, digital kommunikation, sociala medier, corporate communications, investor relations, medierelationer, think outside the box, PR-byrå, PR-konsulter, IR, PR, budskap, budskapsplattformar, integrerad kommunkation
2789
post-template-default,single,single-post,postid-2789,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Think outside the Box #29 – Storytelling

Think outside the Box #29 – Storytelling

Storytelling innebär att du levandegör dina budskap genom att berätta dem genom individer.  Låt riktiga människor få berätta om dina produkter och vad de inneburit för dem. Låt anställda framträda och berätta hur kul det är att jobba i ditt företag. För personer utanför företaget eller organisationen är det oftast mer intressant att läsa om andra människor och deras uppfattningar än att höra ett företag tala till dem. Storytelling innebär också att du kan använda konkreta, riktiga exempel när du ska presentera din produkt eller ditt erbjudande. Det handlar om att kunna berätta om enskilda individer och på så sätt levandegöra ditt erbjudande.

boxes

Storytelling fungerar särskilt bra för att presentera ert företag eller kanske ett nytt projekt på webben, visa hur kunder använder era produkter eller tjänster, presentera medarbetare, sätta färg och förenkla forskningsrapporter eller annan ”tung” materia. Allt för att tydliggöra vad kunder får och kan förvänta sig av er som leverantör samtidigt som det stärker varumärket.

Här har vi samlat 33 kommunikationsråd.

 

 

Relaterade texter

No Comments

Post a Comment

*