Box Communications | Think outside the Box #3 – Glöm pressmeddelandet – leve pressmeddelandet!
En integrerad PR och kommunikationsbyrå baserad i Stockholm som hjälper kunder, allt från stora börsnoterade företag till startups och organisationer, med alla typer av kommunikationsbehov.
strategisk kommunikation, digital kommunikation, sociala medier, corporate communications, investor relations, medierelationer, think outside the box, PR-byrå, PR-konsulter, IR, PR, budskap, budskapsplattformar, integrerad kommunkation
2494
post-template-default,single,single-post,postid-2494,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Think outside the Box #3 – Glöm pressmeddelandet – leve pressmeddelandet!

Think outside the Box #3 – Glöm pressmeddelandet – leve pressmeddelandet!

 

Ibland är det bästa sättet att få ut en nyhet att inte skriva ett pressmeddelande. Kanske ska du i stället överväga att ge nyheten till en enda journalist eller publicera nyheten i sociala medier. Om du skickar ett pressmeddelande riskerar du att media tycker informationen är allmänt spridd och saknar nyhetsvärde.

boxes

Ibland är ett pressmeddelande det absolut bästa sättet att få ut nyhet därför att det i sig signalerar att något viktigt inträffat. Om du är på ett noterat bolag eller ett bolag med stor låneexponering så måste du ibland distribuera ett pressmeddelande för att uppfylla informationsplikten. Kom då ihåg att alltid börja med själva nyheten först, även om du själv tycker att du vill skjuta ner den lite längre ner i texten. Media och finansmarknad blir bara irriterade om de inte får det viktigaste serverat först.

Här har vi samlat 33 kommunikationsråd.

 

 

Relaterade texter

No Comments

Post a Comment

*