Box Communications | Think outside the Box #31 – Skapa ett press-kit
En integrerad PR och kommunikationsbyrå baserad i Stockholm som hjälper kunder, allt från stora börsnoterade företag till startups och organisationer, med alla typer av kommunikationsbehov.
strategisk kommunikation, digital kommunikation, sociala medier, corporate communications, investor relations, medierelationer, think outside the box, PR-byrå, PR-konsulter, IR, PR, budskap, budskapsplattformar, integrerad kommunkation
2816
post-template-default,single,single-post,postid-2816,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Think outside the Box #31 – Skapa ett press-kit

Think outside the Box #31 – Skapa ett press-kit

Oavsett hur man paketerar det är det fortfarande relevant att sätta ihop ett press-kit. I sin ursprungliga form var ett press-kit ofta en folder med relevant tryckt material som man satte i händerna på media vid pressträffar etcetera. Senare byttes mycket av det tryckta materialet ut mot en cd-skiva och numera återfinns informationen på webben.

boxes

Med som sagt oavsett kanal är det viktigt att göra en lättillgänglig sammanställning som media kan ta del av. Vad bör ett press-kit innehålla?

  • En kort introduktion till er verksamhet
  • Er mission, vision och affärsidé
  • Frågor och svar
  • Testimonials, skriftliga men kanske ännu hellre med rörligt material
  • Kundreferenser
  • Senaste nyheterna
  • Era produkter och tjänster
  • Relevant statistik hänförlig till ert verksamhetsområde

Och sist men inte minst kontaktinformation till relevanta personer! Även om materialet ska kunna svara på de flesta frågor ska det vara lätt att få tag på rätt människor.

Här har vi samlat 33 kommunikationsråd.

 

Relaterade texter

No Comments

Post a Comment

*