Think outside the Box #33 – Sätt mål

Think outside the Box #33 – Sätt mål

Det här är det sista ordinarie inlägget i bloggserien Think outside the Box, där vi kommit med 33 olika råd och tips kring PR.

Att sätta mål känns som ett passande råd att avsluta med eftersom det är ett viktigt steg i alla PR-processer. Tydliga mål har det goda med sig att de oftast blir uppnådda. Det gäller även kommunikation. Sätt därför lika tydliga mål för din kommunikation som du gör för säljorganisationen. Se till att målen är mätbara, realistiska och relevanta så att de som ska utföra hantverket känner sig motiverade att jobba mot målen. Mål kan handla om allt från mediegenomslag, antal besök på hemsidan, nya följare i sociala medier eller också nya kunder och leads, allt beroende på vilka aktiviteter man sätter mål till.

Följ upp på målen och glöm inte att uppmärksamma uppnådda mål!

Här har vi samlat 33 kommunikationsråd.

boxes

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.