Box Communications | Think outside the Box #7 – Exemplifiera mera
En integrerad PR och kommunikationsbyrå baserad i Stockholm som hjälper kunder, allt från stora börsnoterade företag till startups och organisationer, med alla typer av kommunikationsbehov.
strategisk kommunikation, digital kommunikation, sociala medier, corporate communications, investor relations, medierelationer, think outside the box, PR-byrå, PR-konsulter, IR, PR, budskap, budskapsplattformar, integrerad kommunkation
2528
post-template-default,single,single-post,postid-2528,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Think outside the Box #7 – Exemplifiera mera

Think outside the Box #7 – Exemplifiera mera

Det är lätt att uttala sig lite generellt och allmänt. Men vill du skapa intresse så ska du använda konkreta exempel. Abstrakta resonemang och stora tal blir mer förståeliga om du bryter ner dem till mindre, mer begripliga enheter. Om du säger att vi dricker 380 miljoner liter Coca-Cola per år i Sverige, så är det ett så stort tal att det är svårt att relatera till det. Om du däremot säger att i Sverige dricker varje person drygt 42 liter Coca-Cola per år, så kan de flesta människor föreställa sig mängden läsk som vi får i oss.

Coca-Cola Post Strong Earnings

Vill du uppnå effekten att det inte ska låta så mycket, så kan du bryta ner siffran en gång till – varje svensk dricker 0,8 liter Coca-Cola per vecka eller drygt en deciliter per dag.

Här har vi samlat 33 kommunikationsråd.

 

 

boxes

Relaterade texter

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.