Box Communications | Think outside the Box #8 – Timingen är allt
En integrerad PR och kommunikationsbyrå baserad i Stockholm som hjälper kunder, allt från stora börsnoterade företag till startups och organisationer, med alla typer av kommunikationsbehov.
strategisk kommunikation, digital kommunikation, sociala medier, corporate communications, investor relations, medierelationer, think outside the box, PR-byrå, PR-konsulter, IR, PR, budskap, budskapsplattformar, integrerad kommunkation
2533
post-template-default,single,single-post,postid-2533,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Think outside the Box #8 – Timingen är allt

Think outside the Box #8 – Timingen är allt

När du går ut med en nyhet säger lika mycket som nyheten i sig.

Om du går ut sent på kvällen sänder det signaler om att ni haft så bråttom att ni inte hunnit fundera över timingen eller att ni vill dölja något. Den som går ut på morgonen uppfattas som välplanerad och beredd att besvara frågor om nyheten.

Calendar

Fredagseftermiddagar eller dagen innan storhelger är inte heller bra timing. Då skickar ni också signalen att ni vill undvika att svara på följdfrågor och hoppas på att nyhetsvärdet försvinner över helgen.

Att skicka ut pressmeddelanden och annan viktig information på helger ska alltid undvikas i normalfallet, speciellt om ni verkligen vill ha uppmärksamhet. Det enda som ni kan vara säkra på är att er nyhet försvinner i nyhetsflödet och på måndag morgon har det hamnat så långt ner i inkorgarna på redaktionerna att ingen kommer att se det.

Här har vi samlat 33 kommunikationsråd.

 

boxes

Relaterade texter

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.