Box Communications | Vägen var mödan värd!
En integrerad PR och kommunikationsbyrå baserad i Stockholm som hjälper kunder, allt från stora börsnoterade företag till startups och organisationer, med alla typer av kommunikationsbehov.
strategisk kommunikation, digital kommunikation, sociala medier, corporate communications, investor relations, medierelationer, think outside the box, PR-byrå, PR-konsulter, IR, PR, budskap, budskapsplattformar, integrerad kommunkation
3174
post-template-default,single,single-post,postid-3174,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Vägen var mödan värd!

Vägen var mödan värd!

Det började den 1 mars och nu har vi nått vägs ände. Ja i alla fall vad gäller årets upplaga av #blogg100. Vår ambition är att fortsätta skriva regelbundna inlägg om än inte lika frekvent som de senaste 100 dagarna.

Karin Boye

Mycket av deltagandet i #blogg100 kan summeras av strofen ur Karin Boyes dikt ”I rörelse”. Visst satte vi upp några mål innan vi gav oss ut på denna resa, som exempelvis att få fler besökare till hemsidan, fler följare på Twitter och LinkedIn samt bättre sökmotoroptimering, men det som var mest spännande var att se vad som skulle hända längs vägen.

Det som har varit tydligast under resans gång är hur den kreativa processen har utvecklats, vilket bara i sig har varit mödan värd, dessutom har vi bland annat fått nya bekantskaper och lite medieutrymme på köpet.

 

Men hur gick det med målenGoal

På Twitter nådde vi inte riktigt ända fram, vi siktade mot 1000 följare men har 15 kvar för att nå det målet. Men vi är nöjda med det också och kanske blir nästa projekt, #twitter100. På LinkedIn hade vi inte satt några mål för följare, men fler har det blivit. (Vi hoppas bara att ni inte känt er spammade av allt material vi lagt ut). Vad gäller sökmotoroptimering har allt nytt material som vi publicerat gjort att vi klättrat eller stärkt våra positioner för de ord vi valt att fokusera på.

Det roligaste är ändå den ökade besöksfrekvensen vi sett på vår hemsida; nya bekantskaper som tar del av det vi gör på dagarna. Under tremånadersperioden mar – maj gick besöksfrekvensen upp över 150 procent(!) i jämförelse med tremånadersperioden dec – feb och vi hade nästan 3 gånger så många besökare i jämförelse samma period förra året. Med tanke på att det fyllts på med nytt material varje dag är det också roligt att konstatera att besöksfrekvensen fortsätter att trenda uppåt, det vill säga vi har fler besökare i maj än i såväl april som mars.

 

Vilka inlägg har haft flest läsare?

Man kan inte se någon tydlig trend i topplistan, det är lite pressmeddelanden, startup-råd, lite kris, kändisar men topp 10Twitter vinner med tre inlägg.

Topp tiolistan

  1. ”Duger era pressmeddelanden för media”, i ett sammandrag
  2. 7 vd:ar på Twitter, här är de. Del 1
  3. Kommunikation avgörande när VC-kapital och startups ska förenas
  4. Allt fler börsbolag använder Twitter
  5. 33 kommunikationsråd
  6. 7 vd:ar på Twitter, del 2. Här är topp 3
  7. Startupråd: Från affärsplan till kommunikationsplan
  8. Gå stärkt ur krisen – del 2
  9. Vad kan företag lära sig av Filip och Fredrik
  10. Workshop om pressmeddelanden, kan det vara något?

Nu när vi nu går in i sommaren kommer vårt skrivande att gå in i ett lugnare tempo. Men vi tar gärna emot förslag på framtida inlägg eller synpunkter på redan publicerade.

Ha en skön sommar!

/Mikael Zillén
Founding Partner & Senior Consultant
+46 762 13 00 40 | mikael.zillen@boxcomm.se

 

 

 

Relaterade texter

No Comments

Post a Comment

*