Content Marketing

Utan bra innehåll hade Internet varit en ganska tråkig plats. Samtidigt är det oändligt svårt att synas när alla söker uppmärksamhet; det pumpas ju ständigt ut nytt material i kanaler som Facebook, Instagram, YouTube via bloggar för att inte tala om de traditionella medierna.

Men bara för att det kan vara svårt att nå igenom bruset är ingen anledning att stå vid sidan av och titta på. Bra egenproducerat material kan driva trafik under väldigt lång tid framöver.

Genom att försöka besvara frågor som är viktiga för just ert företag eller bransch kan det material ni skapar bli sådant som människor ständigt återkommer till, så kallat ”evergreen content”. Med en kontinuerlig produktion av nytt material ökar man över tid på trafiken till den plats man vill få besökare till, normalt företagets hemsida. Eftersom gammalt material lever kvar skapar varje nytt inlägg, blogg, film eller podcast en additiv effekt, det vill säga besöksfrekvensen kommer att öka över tid om materialet håller god kvalitet och är relevant.

 

Vi kan hjälpa er med bland annat:

    • Bloggar
    • Content strategier
    • Filmer
    • Nyhetsbrev
    • Podcasts
    • Sociala medier
    • Webcasts & Webinars

Varumärkesförflyttning, content marketing, Podcasts, Bloggar, Filmer, Nyhetsbrev, Webinars, Webcasts

Senaste nytt

  • Sociala medier, misstag, sociala mediekanaler

    Vanliga misstag i företagets sociala mediekanaler

    Det kan tyckas lättare sagt än gjort att som företag bygga upp trovärdiga, engagerande och affärsdrivande sociala medieplattformar. Sanningen är den att det är ganska enkelt att begå misstag som istället för att förbättra varumärkets rykte, snarare kan försämra det. Å andra sidan är det också relativt lätt att undvika......

  • sociala medier, investor relations, bot-nätverk, aktier, marknadsvärde

    Sociala bot-nätverk kan sänka både rykte och aktiekurs

    Där pengarna finns dit kommer också de finansiella skurkarna...

  • vd, digital vd, LinkedIn, Twitter, sociala medier, digitala kanaler

    Den digitala vd:n framtidssäkrar affären

    Genom digital närvaro kan en vd knyta nya kontakter, skapa nya affärsmöjligheter, hitta nya kunder och ny personal samt inte minst bredda sin kunskap och förståelse för digitaliseringen och dess påverkan. Det finns ingen tid att förlora. ...

  • Äkta, transparent, ärligt, kommunikatör,kommunikation

    Renässans för den äkta kommunikatören

    Det är dags för den äkta kommunikatören att kliva fram....