Resultat
Resultatet blev omfattande med stort genomslag i både TV, radio och tidningar och många kontakter knöts med de viktigaste intressenterna inom vård och viktiga forum för prematurt födda barn. Budskapen om vikten av donerad bröstmjölk och att det behövs mer resurser kom fram under flera nyhetssändningar, och genom att bland annat TT plockade upp nyheten spreds den i de flesta lokala tidningar. Intervjuer skedde i Både TV4 Nyhetsmorgon och Sveriges Radio.
På Philips, Svenska Prematurförbundet och alla samarbetsorganisationers och relevanta forums sociala medier delades information om kampanjen, medieklipp, debattartikel, Midsommarkampanjen och efterlysningar om bröstmjölk. Totalt resulterade detta i över 400 000 träffar.
Landets mjölkcentraler som tar emot donerad bröstmjölk översköljdes av bröstmjölk och fick till slut tacka nej till all bröstmjölk som strömmade in - vilket ledde till en debattartikel om vikten av välfungerande mjölkcentraler runtom i landet.