Digital Kommunikation

Framtiden är digital och den är redan här.

För ett antal år sedan sa Googles ordförande Eric Schmidt att ”på två dagar skapas nu lika mycket information som det skapades från tidernas begynnelse fram till 2003”. Tillväxttakten har inte minskat sedan dess, man räknar med att drygt 90 procent av allt innehåll på nätet idag skapats de senaste två åren. Företag och verksamheter påverkas inte bara av att information flödar mer eller mindre fritt såväl inom som utanför verksamheten. Nya digitala affärsmodeller tar form och utmanar gamla strukturer, där nya konsumtionsbeteenden snabbt kan ändra förutsättningarna för alla typer av verksamheter.

Många av dessa utmaningar kan hanteras genom ett proaktivt förhållningssätt, oavsett vilken engagemangsnivå man väljer. Genom en digital beredskap skapas en förståelse för hur er organisation står rustad i det nya digitala landskapet. Vi hjälper er med att bygga ert digitala varumärke genom att välja rätt kanalstrategi och skapar uppmärksamhet via online PR och sociala medier.

Analyser, mätningar, Digital beredskap, Digitalt ledarskap, Kanalstrategi, Sociala medier, Utbildning, föreläsningar, digital kommunikation

Senaste nytt

  • Sociala medier, misstag, sociala mediekanaler

    Vanliga misstag i företagets sociala mediekanaler

    Det kan tyckas lättare sagt än gjort att som företag bygga upp trovärdiga, engagerande och affärsdrivande sociala medieplattformar. Sanningen är den att det är ganska enkelt att begå misstag som istället för att förbättra varumärkets rykte, snarare kan försämra det. Å andra sidan är det också relativt lätt att undvika......

  • sociala medier, investor relations, bot-nätverk, aktier, marknadsvärde

    Sociala bot-nätverk kan sänka både rykte och aktiekurs

    Där pengarna finns dit kommer också de finansiella skurkarna...

  • vd, digital vd, LinkedIn, Twitter, sociala medier, digitala kanaler

    Den digitala vd:n framtidssäkrar affären

    Genom digital närvaro kan en vd knyta nya kontakter, skapa nya affärsmöjligheter, hitta nya kunder och ny personal samt inte minst bredda sin kunskap och förståelse för digitaliseringen och dess påverkan. Det finns ingen tid att förlora. ...

  • Äkta, transparent, ärligt, kommunikatör,kommunikation

    Renässans för den äkta kommunikatören

    Det är dags för den äkta kommunikatören att kliva fram....