Vi måste prata om Snapchat!
Så varför ska vi prata om Snapchat?
För att man ska nå framgång i sitt kommunikationsarbete gäller det att sätta upp tydliga mål. Om målet ”bara” är att driva försäljning ja då kanske inte Snapchat är den bästa kanalen för företag inom B2B eller som vänder sig till en äldre publik. Men om målet är att bygga företagets varumärke i ett bredare perspektiv, som exempelvis ”employer branding” då kan Snapchat vara det rätta stället. För att visa vad man är för ett företag kan man göra berättelser om olika avdelningar eller händelser, eller till och med låta personalen äga kanaler var sin dag för att visa upp sin dag på jobbet.
Tillvägagångssätt
Det är viktigt att förstå att plattformen är inte överordnad utan kommunikationsmålen sätter agendan.
Vill du prata om det?
/Mikael Zillén
Founding Partner, Senior Consultant & Digital Specialist
+46 762 13 00 40 | mikael.zillen (@) boxcomm.se
Connect on: |
No Comments