Sociala Medier & Content Marketing

Att äga sin egen berättelse och se till att den via egna kanaler når ut till relevanta målgrupper blir allt viktigare i en värld som präglas av ett ständigt flöde av information.

Utan bra innehåll hade Internet varit en ganska tråkig plats. Samtidigt är det oändligt svårt att synas när alla söker uppmärksamhet; det pumpas ju ständigt ut nytt material i kanaler som Facebook, Instagram, YouTube, Twitter via bloggar för att inte tala om de traditionella medierna.

Men bara för att det kan vara svårt att nå igenom bruset är ingen anledning att stå vid sidan av och titta på. Bra egenproducerat material kan driva trafik under väldigt lång tid framöver.

Genom att försöka besvara frågor som är viktiga för just ert företag eller bransch kan det material ni skapar bli sådant som människor ständigt återkommer till, så kallat ”evergreen content”. Med en kontinuerlig produktion av nytt material ökar man över tid på trafiken till den plats man vill få besökare till, normalt företagets hemsida. Eftersom gammalt material lever kvar skapar varje nytt inlägg, blogg, film eller podcast en additiv effekt, det vill säga besöksfrekvensen kommer att öka över tid om materialet håller god kvalitet och är relevant.

 

Vi kan hjälpa er med bland annat:

Digital Kommunikation, sociala medier, analys, datadriven, digitalt ledarskap

Senaste nytt

/* ]]> */