Sociala Medier & Content Marketing

Att äga sin egen berättelse och se till att den via egna kanaler når ut till relevanta målgrupper blir allt viktigare i en värld som präglas av ett ständigt flöde av information.

Utan bra innehåll hade Internet varit en ganska tråkig plats. Samtidigt är det oändligt svårt att synas när alla söker uppmärksamhet; det pumpas ju ständigt ut nytt material i kanaler som Facebook, Instagram, YouTube, Twitter via bloggar för att inte tala om de traditionella medierna.

Men bara för att det kan vara svårt att nå igenom bruset är ingen anledning att stå vid sidan av och titta på. Bra egenproducerat material kan driva trafik under väldigt lång tid framöver.

Genom att försöka besvara frågor som är viktiga för just ert företag eller bransch kan det material ni skapar bli sådant som människor ständigt återkommer till, så kallat ”evergreen content”. Med en kontinuerlig produktion av nytt material ökar man över tid på trafiken till den plats man vill få besökare till, normalt företagets hemsida. Eftersom gammalt material lever kvar skapar varje nytt inlägg, blogg, film eller podcast en additiv effekt, det vill säga besöksfrekvensen kommer att öka över tid om materialet håller god kvalitet och är relevant.

 

Vi kan hjälpa er med bland annat:

Digital Kommunikation, sociala medier, analys, datadriven, digitalt ledarskap

Senaste nytt

  • blogg, 2021, content, SEO

    Hur mår bloggen 2021?

    Eftersom vi på Box Communications sedan lång tid tillbaka regelbundet skriver egna blogginlägg och dessutom hjälper kunder med detsamma, tycker i alla fall vi att det är bra att ta del av statistik över hur bloggandet ser ut och utvecklas över tid...

  • Pressmeddelanden, PR, Kommunikation, genomslag

    Hur skriver man ett pressmeddelande som når ut idag?

    Att skriva bra pressmeddelanden är något av en konstform och som därmed tar tid att bemästra fullt ut. Det är också en av Box Communications mest efterfrågade tjänster. ...

  • Winner interview, CEOs on Twitter

    CEO’S ON TWITTER – THE WINNER INTERVIEWS 2021

    For the past eight years, we have mapped the use of Twitter by listed companies and their CEOs. Every year we ask a few questions to the winners, here you see the answers....

  • CEO’s on Twitter – the winner interviews

    As tradition dictates, we end our annual survey and rank of the twittering CEOs with interviews with the winners. We present the interviews in the different categories included in the study, with contributions from Large Cap, Mid Cap, Small Cap, Nordic Growth Market (NGM), and Spotlight Stock Market. Why map......