maj 29, 2018 In Blogg, Corporate, Digital, Investor Relations Börs-vd:ar på Twitter, topplistorna 2018: Small Cap Varje år kartlägger vi vilka börs-vd:ar som använder Twitter och presenterar topplistor, här är Small Cap-listan Share
maj 28, 2018 In Blogg, Corporate, Digital, Investor Relations, Nyheter Rekordmånga börs-vd:ar twittrar Årets kartläggning av börsbolagen och dess vd:ars engagemang på Twitter visar på rekordsiffror, men det är långt kvar till FAANG-bolagens nivå. Share
maj 23, 2018 In Blogg, Corporate, Digital, Investor Relations Så använder börsbolag sociala medier för företags- och finansiell information Vi gjorde en snabbenkät om Social IR Share
maj 19, 2018 In Blogg, Investor Relations, Strategisk kommunikation Budskap som når ut, tänk “7-regeln” Bra budskap kan bara göra halva jobbet, om de inte upprepas många gånger riskerar de att inte nå målgrupperna. Share
maj 16, 2018 In Blogg, Investor Relations, Medierelationer, Strategisk kommunikation 3 budskap, 9 sekunder och 27 ord; den perfekta pitchen! Hur formulerar man det perfekta pitchen? Share
maj 15, 2018 In Blogg, Corporate, Digital, Investor Relations Var finns det digitala ledarskapet i Sverige? I år är det femte året i rad som vi kommer att kartlägga hur det digitala ledarskapet ser ut bland börsnoterade bolag. Share
maj 4, 2018 In Blogg, Corporate, Investor Relations Det går rykten i London… Rykten i London var tidigare en vanlig förklaring till varför vissa aktier rörde sig kraftigt upp eller ner. Share
april 17, 2018 In Blogg, Corporate, Digital, Strategisk kommunikation Kommunikation 24/7, hur ser er beredskap ut? Vare sig man tycker om det eller inte så är bruset numera på 24 timmar om dygnet. Share
april 11, 2018 In Corporate, Digital, Investor Relations Finanstroll och fake financial news, hur hanterar man det? Finanstrollen kommer att finnas kvar så länge det finns pengar att tjäna, hur ska börsbolagen agera? Share
april 3, 2018 In Blogg, Corporate, Investor Relations, Strategisk kommunikation Spotify och bristen på transparens När Spotify noteras kommer inte transparens prioriteras, och det med all rätt. Share