Rekordmånga börs-vd:ar på Twitter- men ännu ingen corona-effekt
Varje år genomför vi på Box Communications en kartläggning och ranking av svenska börs-vd:ar på Twitter. I år blir det för sjunde gången.
Varje år genomför vi på Box Communications en kartläggning och ranking av svenska börs-vd:ar på Twitter. I år blir det för sjunde gången.
En av de långsiktiga effekterna av den pågående pandemin, enligt många bedömare, är att digitaliseringen ökar tempot ytterligare genom ett par jättekliv framåt. Tiden för den digitala vd:n är här.
Ett inlägg om några vanliga företeelser som påverkar aktiemarknaden i normala tider, men extra mycket i de kristider som vi befinner oss i nu.
Det är viktigt att man som företag eller organisation fortsätter att kommunicera externt i dessa turbulenta tider – inte minst med tanke på den interna kommunikationen.
Ökad visibilitet genom digitalt ledarskap kommer att ge många positiva ringar på vattnet både i det stora och det lilla. Exakt hur är omöjligt att säga, men det är ju sådana tider vi lever i. En sak är klar det finns inget att vänta på!
Några korta råd om hur man ska kommunicera under dessa coronatider.
Vi går som vanligt vid ungefär den här tiden på året igenom vilka frågor Aktiespararna kommer att driva under årets stämmosäsong.
Hur ska man som börsbolag kommunicera eventuella effekter av coronaviruset?
För att sticka ut och skapa ett intresse bland investerarna krävs en equity story som är lätt att förstå och ta till sig, men ibland krävs även en stor portion FOMO.
Årets QX-gala gick av stapeln den 3 februari och sänds den 8 februari på TV4. Camilla Törnquist, Eventansvarig på Box Communications, hade en viktig roll under galans gång och berättar hur det ser ut ”behind the scenes”.
/* ]]> */