Transparens är bra…, ibland
Transparens är ett ord, uttryck, företeelse eller begrepp som nästan alltid är i ropet, men hur öppen måste man vara?
Transparens är ett ord, uttryck, företeelse eller begrepp som nästan alltid är i ropet, men hur öppen måste man vara?
Veckans utgåva innehåller: En mycket dyr juicemaskin, Zlatan som VC, nytt ritverktyg från Google, Facebook-algoritmer, podcasten Startup samt ”humbugpiller”.
Delningsekonomi är en ganska missvisande benämning på många av de nya tjänster som sett dagens ljus de senaste åren. Det är med andra ord dags att hitta en bättre beskrivning, vi föreslår: Här-och-nu ekonomin.
Veckans utgåva innehåller: en podcast om kriskommunikation, e-mail marketing, Metro ekonomi, Unicorns och den stundande butiksdöden.
Unika produkter och tjänster lanseras i parti och minut, men om ni inte har en Elon Musk i organisationen är det väldigt få som är av sån magnitud att medierna står på kö för att berätta om detta.
Vi har samlat några intressanta iakttagelser som vi snappat upp från veckan som gick.
Hur fungerar era medielistor i det nya mediala landskapet?
Det är inte bara cash som är kung, även content kan vara det.
Aktiespararnas kärnfrågor 2017 handlar om öppenhet (kommunikation) samt hur många uppdrag vd och styrelseledamöter kan ha.
En kort reflektion om dagens kommunikation från Hexagon.
/* ]]> */