Think outside the Box #2 – Statistik
Statistik och siffror är alltid bra att använda i kommunikation.
Statistik och siffror är alltid bra att använda i kommunikation.
Vi har identifierat sju faktorer som är gemensamma för dem som lyckats hantera en kris väl.
Vill du skapa bra relationer till media och analytiker?
Ny bloggserie med handfasta kommunikationsråd från oss på insidan av Boxen
Idag startar utmaningen Blogg100, som genomförs för tredje året. Det är första gången vi på Box Communications är med. Vi har en blogg där vi relativt regelbundet delar med oss av vår syn på kommunikationsfrågor, så vi tycker det är spännande utmaning att publicera ett inlägg varje dag.Vår erfarenhet av
Varför kommer vissa organisationer ur en kris med starkare varumärke medan andra tvingas se företagets varumärke haverera?
Alla behöver en berättelse. Det gäller såväl det lilla som det globala företaget
Åse Lindskog, tidigare IR- och presschef på Ericsson, som sedan september 2013 varit verksam som seniorkonsult på Box Communications tar nu klivet upp och blir partner i PR-byrån.
I Box Communications årliga enkät har Finansmarknaden rankat Sveriges bästa IR-avdelningar och i topp hamnar Assa Abloy, Volvo och Atlas Copco.
För andra året i rad har Box Communications låtit analytiker, mäklare och förvaltare ranka bolagen på Nasdaq OMX Large Cap1 med avseende på värdeskapande kommunikation.
/* ]]> */