Think outside the Box #14 – Skapa debatt
Finns det frågor du har reagerat över eller vill driva offentligt, skriv en debattartikel.
Finns det frågor du har reagerat över eller vill driva offentligt, skriv en debattartikel.
Undersökningar är bra om du vill skapa uppmärksamhet kring en fråga, en företeelse eller era produkter och tjänster.
Efter att ha kartlagt och följt utvecklingen under många år och sett användandet av sociala medier öka sakta men säkert vid varje undersökningstillfälle, är känslan nu att vi börjar nå en ”tipping point”.
Under det senaste året har antalet börsbolag med twitterkonto ökat 14 procent.
Att mediaträna är inte fult eller ett sätt att ”komma undan svåra frågor”.
Att arbeta med rörlig bild kan vara ett kraftfullt kommunikativt verktyg.
Tänk igenom vilka frågor dina intressenter vill ha svar på innan du släpper nyheten.
Ett pressmeddelande är precis vad det säger att det är: ett meddelande till pressen.
När du går ut med en nyhet kan säga lika mycket som nyheten i sig.
Vill du skapa intresse så ska du använda konkreta exempel.
/* ]]> */