Think outside the Box #30 – Nyhetsinventera
Nyhetsinventera för att identifiera intressanta existerande berättelser.
Nyhetsinventera för att identifiera intressanta existerande berättelser.
Använd storytelling för att bygga varumärket.
Ring gärna om du har en bra nyhet.
När du talar med media, i telefon eller i ett möte, har du ofta bara några sekunder på dig att få fram ditt budskap. Då gäller det att du är väl förberedd. Den som ska träffa media behöver också förstå medias agenda.Vi har ställt några frågor kring media och medielogik
Krångla inte till det, säg som det är.
Vi ser dem nästan varje dag utan att vi kanske tänker på det, experten.
När är krisen ingen kris - när du är väl förberedd, styr agendan och talar sanning.
För att få ut dina budskap tänk "less is more".
Genom goda förberedelser hanterar man bäst svåra frågor.
Billig service är sällan bra, använd yrkesproffs.
/* ]]> */