Think outside the Box # 10 – Tänk som en reporter
Tänk igenom vilka frågor dina intressenter vill ha svar på innan du släpper nyheten.
Tänk igenom vilka frågor dina intressenter vill ha svar på innan du släpper nyheten.
Ett pressmeddelande är precis vad det säger att det är: ett meddelande till pressen.
När du går ut med en nyhet kan säga lika mycket som nyheten i sig.
Vill du skapa intresse så ska du använda konkreta exempel.
En undersökning genomförd av Box Communications visar att trycket på finansmarknaden att ta hänsyn till CSR-frågor ökat det senaste året.
Låt oss nu en gång för alla döda myten att skickliga talare är ”födda talare”.
Våga överge fikonspråket och expertvokabulären.
Ert varumärke är er corporate story.
Ibland är det bästa sättet att få ut en nyhet att inte skriva ett pressmeddelande
Även i år befann vi oss på Aktiespararnas huvudkontor på Rådmansgatan i Stockholm när de presenterade vilka frågor organisationen kommer att driva på vårens stämmor.
/* ]]> */