Think outside the Box #16 – Glöm inte medarbetarna
Ta hänsyn till din viktigaste målgrupp, personalen.
Ta hänsyn till din viktigaste målgrupp, personalen.
En utmaning är hur man får alla budbärare och ambassadörer att sprida samma berättelse.
Här är topp tre av de 7 twittrande börs-vd:arna.
Presentation av börsbolagens twittrande vd:ar, plats 4 - 7.
Finns det frågor du har reagerat över eller vill driva offentligt, skriv en debattartikel.
Undersökningar är bra om du vill skapa uppmärksamhet kring en fråga, en företeelse eller era produkter och tjänster.
Efter att ha kartlagt och följt utvecklingen under många år och sett användandet av sociala medier öka sakta men säkert vid varje undersökningstillfälle, är känslan nu att vi börjar nå en ”tipping point”.
Under det senaste året har antalet börsbolag med twitterkonto ökat 14 procent.
Att mediaträna är inte fult eller ett sätt att ”komma undan svåra frågor”.
Att arbeta med rörlig bild kan vara ett kraftfullt kommunikativt verktyg.
/* ]]> */